Réžia a animácia

Vladislava Plančíková

(1985, Galanta)

Vladislava Plančíková vyrástla v malej maďarskej dedine na juhu Slovenska. Záujem o ľudské príbehy, dejiny a sociálnu sféru ju priviedli k štúdiu žurnalistiky na FiF UK v Bratislave. Po získaní bakalárskeho titulu začala študovať dokumentárnu tvorbu na FTF VŠMU v Bratislave. 

Medzi  filmy vybrané na festivaly patrí: A. Kraus (2010) - Trieste Film Festival ( Eastweek Project - New Talents, Great Masters), Papa (2008) - Festival Early Melons Bratislava a Našiel by som cvrčka v tráve (2009) - Film Festival DOCS, Študentský filmový festival Áčko - nominácia za najlepší dokumentárny film.

Pracovala na viacerých projektoch pre Slovenskú televíziu, napríklad - Ako Axa Šťastná šťastie priniesla (dokumentárny cyklus Deti o deťoch), Hravá (dokumentárny triptich Iné ženy), Vyšumené atrapy, Život pár sekúnd pozadu (dokumentárny cyklus Fetiše socializmu), publicistická relácia Cesty. Pracovala na projektoch pre rôzne neziskové organizácie (Úsmev ako dar, Návrat, Hodina Deťom) - Anglicko-slovenská pusa,  Z domova domov, Kukulienka z cyklu Uspávanie (Návrat). Zaujímajú ju najmä sociálne a rodinné témy.

Aktuálne pracuje na dokumentárnom filme Čierno-biela mágia.

vimeo.com/vladislava

 

Strih

Zuzana Cséplő 

(Bratislava)

Narodila sa v Bratislave. Po skončení Slovenskej technickej univerzity v Bratislave študovala strih na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení v Bratislave. Ako strihačka spolupracovala s viacerými významnými slovenskými filmármi na projektoch rôznych druhov a žánrov, na dokumentoch Posledná maringotka (réžia: Peter Beňovský, 2008), Hranica (réžia: Jaroslav Vojtek, 2009), Ilja (réžia: Ivan Ostrochovský, 2010), ako aj na hraných filmochSmutný valčík (réžia: Jaroslav Rihák, 1996), Ďalšie dejstvo - Következő felvonás (réžia: Mátyás Prikler, 2006), Cinka Panna (réžia: Dušan Rapoš, 2009), Ďakujem, dobre (réžia: Mátyás Prikler, 2009) a Zamatoví teroristi (réžia: Peter Kerekes, Ivan Ostrochovský, Pavol Pekarčík, 2013).

Strih a animácia

Terézia Mikulášová

(1987, Bratislava)

Terézia Mikulášová vyštudovala strih na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení v Bratislave a absolvovala kurz klasickej 2D animácie na univerzite vo Vancouveri, kde v súčasnosti žije a pôsobí. Podieľala sa na strihu hraných, dokumentárnych aj animovaných filmov, animácii sa tiež sama venuje. Z filmografie: A. Kraus (režia: Vladislava Plančíková, 2010), Anglicko-slovenská pusa (réžia: Vladislava Plančíková, 2010), Praví chlapi (réžia: Matúš Krajňák, 2010), Do you love me? (réžia: Matúš Krajňák, 2011), Longing (réžia a animácia: Terézia Mikulášová, 2011), Bublina (réžia: Mária Oľhová, 2012), Cigáni idú do volieb (réžia: Jaro Vojtek, 2012), The Theory of Happiness (réžia: Gregory Gan, 2013).

vimeo.com/terezia
http://www.terezia.ca/

Animácia

Andrej Gregorčok

(1984, Banská Bystrica)

Andrej Gregorčok študuje na doktorandskom stupni Katedry animácie Filmovej a televíznej fakulty Vysokej školy muzických umení v Bratislave. Ako študent vytvoril niekoľko animovaných kraťasov (Lighta 2012, Frankenhand 2011) a momentálne pracuje na svojom debutantskom filme s názvom Nočná. 

Popri štúdiu pracuje aj ako freelance animátor a režisér. Spolupracoval na animovanom TV seriály Mimi a Líza (réžia: Katarína Kerekesová 2012-15), Sneh (réžia: Ivana Šebestová, 2013), Fongopolis (réžia: Joanna Kozuch, 2014), ako aj na propagačných spotoch.

Producent

Tomáš Kaminský

(1971, Košice)

Tomáš Kaminský absolvoval štúdium odboru filológia: slovenský a poľský jazyk na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, od roku 1994 pôsobí ako žurnalista v médiách (press, rádio, televízia) a v nezávislých spoločnostiach (Monarch, Piknik Pictures) ako dramaturg, scenárista, režisér a kreatívny producent. Režisérsky stojí za krátkometrážnymi dokumentárnymi filmami Malé veľké dejiny Mikuláša Hubu (1998), Neskoro na návrat (1999), Paralelné svety - paralelné Košice (2002) a niekoľkými ďalšími. V roku 2010 založil nezávislú umeleckú a dokumentaristickú spoločnosť Mandala Pictures, ktorá o. i. v roku 2012 produkovala dokument režiséra Jara Vojteka Cigáni idú do volieb. 

vimeo.com/user5497717

Kamera

Dušan Husár

(1988, Bratislava)

Dušan Husár sa už počas štúdia kamery na Filmovej a televíznej fakulte Vysokej školy múzických umení podieľal na viacerých krátkych filmoch, videoklipoch, propagačných spotoch a televíznych reláciách. Felvidék – Horná zem je jeho debutom na poli celovečerného filmu. Z filmografie: Fotografi: Robo Kočan (réžia: Roman Bünger, 2011), Ekki múkk (réžia: Paulína Mačáková, 2012), Deti znovu nájdené (réžia: Teodor Kuhn, 2012), Atómka (réžia: Lena Hashimoto, 2012).

vimeo.com/dusanhusar

Fotografie

Debora Pastirčáková

(1990, Michalovce)

Debora Pastirčáková študuje filmovú réžiu na FTF VŠMU v Bratislave. Popri natáčaní svojich (zatiaľ) školských filmov sa amatérsky venuje aj fotografii. Vo svojej práci s fotografickým obrazom sa snaží o zachytenie intímneho momentu, pričom rada využíva detaily zdanlivo obyčajných vecí.

www.flickr.com/photos/79844115@N02/

Zvuk

Igor Baar

Dramaturgia

Gesa Marten

(Nemecko)

Pôsobí ako strihačka, dramaturgička a lektorka. Svoje štúdiá v Paríži, Mníchove ukončila získaním titulu na Colognskej univerzite z odborov Divadelná veda, Film a televízia, Nemecká literatúra a filozofia.

Ako filmová strihačka na voľnej nohe stihla Gesa Marten od roku 1991 postrihať viac než 60 filmov – napríklad hraný film “Fräulein Stinnes travels the world” (2008) alebo “LowLights” (2009) a dokumenty ako “pereSTROIKA” (2009), “Wo stehst du?” (2011), či „The Order of Things“ (2013). Venuje sa tiež dramaturgii, pričom sa špecializuje na dlhometrážne dokumentárne filmy – konzultovala filmy “Hoffenheim” (2010) or “Fremd - Foreign” (2011)).

Za svoju prácu bola v rokoch 2000, 2004, 2006 nominovaná v kategórii Najlepší strih na Cenu nemeckej televízie za “Abnehmen in Essen”  a tiež Cenou nemeckej kamery za “Krokodile”, “Im Augenblick” and “Geschwister Vogelbach”.

V roku 2005 získala jednu z najprestížnejších cien za strihovú tvorbu - Film+ Bild-Kunst Schnitt a to za prácu na dokumentárnom filme “Was lebst du?”. V roku 2008 bola na túto cenu opäť nominovaná za dokument “Lost in Liberia”. Druhýkrát túto cenu získava o rok neskôr za “pereSTROIKA - reCONSTRUCTION of a flat” (2009).

Od roku 1996 Gesa Marten prednáša na rôznych filmových školách - KHM Köln, ifs Köln, HFF Potsdam, UdK Berlin, ZeLIG Bozen, BFM Tallinn...

Je členkou Európskej (EFA) a Nemeckej filmovek akadémie.

copyright Thekla Ehling

Dramaturgia

Peter Kerekes

(1973, Košice)

Slovenský dokumentárny režisér a producent maďarskej národnosti, ktorý o sebe hovorí, že nie ani Slovák, ani Maďar, ale Košičan. Medzi jeho najúspešnejšie filmy patria: Ladomírske moritáty a legendy, 66 sezón, Ako sa varili dejiny a Zamatoví teroristi (spolurežiséri: Ivan Ostrochovský a Pavol Pekarčík). Od roku 2003 pôsobí ako pedagóg na Katedre dokumentárnej tvorby Filmovej a televíznej fakulty v Bratislave.

www.cookinghistory.net/slovak.php

Tento projekt bol vyvíjaný na medzinárodných workshopoch

Facebook
Vývoj a realizáciu tohto filmu finančne podporiliSlovak Audiovisual FundMinisterstvo kultúry Slovenskej republikyStátní fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie
Hlavný partner
Mobilného kina
ZSE
Facebook
Vývoj a realizáciu tohto filmu finančne podporiliSlovak Audiovisual FundMinisterstvo kultúry Slovenskej republikyStátní fond České republiky pro podporu a rozvoj české kinematografie
Hlavný partner
Mobilného kina
ZSE